أهم الاخبار

مجلة نداء الرؤح لفرسان الكلمات رئيسة مجلس الادارة الأستاذه نداء الرؤح )

الأربعاء، 26 ديسمبر 2018

وقت الحساب بقلم الشاعر / ياسر عبد الحميد

(( وقت الحساب ))
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،

انا مش ،، لا شئ ،،
صحيح خلقت،، انا،، من عدم
لكن جوايا انسان،، برئ
جوايا ألف ضمير،، بينصحني
و بيشاورلي ع،، الطريق
و ساعات الناس،، تجرحني
و برغم،، دا،،
مالقيتش جنبي،، ف يوم صديق
انا مش ،، لا شئ،،
انا انسان ،، بحق،، و حقيق
و اللي عامل ،، مش شايفني
علشان كلامه ،،، كان جرئ
هثبت لنفسي،، اولا
أني،، انا،، اصلي،، انا
و اني بكلامي،، حد،، طاهر
ف الكون دا،، كله،، و من هنا
هايعلي،، صوتي،، للسما
و اكسر حواجز ،،، الانكسار
اللي فيا،، مكمكمه
و هقول كلام ،،،، ما قولتهوش
و اعرف اللي،،، ما يعرفوش
و اشطب على ،، كل الوشوش
اللي ما شافت،، يوم،، اني انا
انا،، مش،، بخرف،، بالجدال
ولا هقضي ،،، بقيت حياتي
وحيد و عايش،، في انعزال
ما انا من زمان،، كاتم اهاتي
و كنت ،، لأوجاع البشر،، شيال
لا ،، كفايه ،، تعبت ،، اه ،،
و مش ،، كفايه
هنسي كل اللي ،،، باعوني ،،
و. ابتدي طريق ،،، البدايه
و ارمي حملي ،،، فوق كتافي
و اكون بذاتي ،،، لوحدي كافي
و اللي مرر حلق جوفي
هخليه يتمني ،، يصاحبني
و الي كان سبب ،، في خوفي
لا ف يوم هعاتبه ،،، ولا يعاتبني
وقت الحساب ،، خلاص ،، بدأ
و كل دين ،، بقي ،، مبتدأ
و السلف كان،، فعل ماضي
و الحق عند ،، اللي ،، ابتدأ ،،،،!!!
بقلم الشاعر / ياسر عبد الحميد ،،،!!!

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.