أهم الاخبار

مجلة نداء الرؤح لفرسان الكلمات رئيسة مجلس الادارة الأستاذه نداء الرؤح )

الاثنين، 24 ديسمبر 2018

لو سـألتك عنّى مرة بقلم الشاعر عبدالله الحجـازى

(( تحيــاتى واحتراماتـى لحضـراتكم ))
Abdallah ---- (779)---- Alhegaze
((( لو ســـــــــــــألتك عنّى مرة )))
//////////////////////////////////////////
لو ســــــــــــــــــــألتك عنّى مرة -----
قوللى هتقــــــــــــــــول عنى إيه

اوعى تحكى كل حـــــــــــــــاجة -----
خــــــــــــــــــوفى من قلبى عليه

كنت بعشق فيك زيــــــــــــــــادة -----
هـــــــــــــــــــــو ذنبى وااالا إيه

كان هواك سكّر زيــــــــــــــــادة -----
وانا كنت دايبـــــــــــــــــــــه فيه

كنت لمّا تزورنا فجـــــــــــــــــأة -----
قوللــــــــــــــى جايب الفاكهة ليه

كنت اسلِّم وانا ســـــــــــــــــاكتة -----
كان هــــــــــــــــواه محيرنى فيه

ماما تندهلــــــــــــــــــى يا باردة -----
شيلى الفاكهـــــــــــــــة من إيديه

كنت آخد الفاكهـــــــــــــــــة منّه -----
تيجى إيدى فــــــــــــــــوق إيديه

ماما تضحك ضحكه شـــــــاردة -----
كنت اســــــــــــــــرح من عينيه

قلبى قاللــــــــــــــــى اهدى حبة -----
شوفى جاى هيقـــــــــــــولك إيه

فجأة قاللى إنتِ جــــــــــــــاهزة -----
قلت جاهـــــــــــــــــزة على إيه

شد إيدى وانا ســــــــــــــــارحة -----
ولبّسنى الشبكة بإيــــــــــــــــديه

//////////////////////////////////////////
تحيــاتى / الشاعر ( عبدالله الحجـازى ) ( 779 )

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.