أهم الاخبار

مجلة نداء الرؤح لفرسان الكلمات رئيسة مجلس الادارة الأستاذه نداء الرؤح )

الثلاثاء، 28 مارس 2017

ليه عنادك بقلم الشاعر/عزالدين جبريل



ليه عنادك
بيزيد ما بينا المسافات
تبقى انتى لوحدك
وانا اعيش وحدى
وتلزمى حدك والزم حدى
يعنى نضيع من بعض
ونعيش العمر تحدى
لاء وحياتك انا مش هقدر
اقضى العمر استنظر
ولا تكوني فاكرانى صغير
تبعدى خطوة عنى
انا هبعد عنك الف
ولاغاوى اتعب ولاادور 
ولا حابب انى الف
علشان الخطوه الواحده
فى البعد بتبقى بألف
ولا اقولك خلينا بعاد
شد بشد نقلبها عناد
وكلام بكلام مااحنا بعاد
فكرك سارح مش ويايا
ولا حسيتى بقيمتى معاكى
ولا كنتى ليا ياحلوه نهايه
ولا فاكرانى ميت فى هواكى
دا انا هكسر قله وراكى
قلبى بايدى مش وياكى
اصلى خلاص تعبت معاكى
ولا زعلان ولا هجرى وراكى
انا صياد وانتى وقعتى
ياخايبه لوحدك وسط شباكى
اياك فاكرانى طير ف سماكى
ابعدى عنى اوعى تبصى وراكى
وهجر بهجر وبعد ببعد
اقدر اقولك قلبى نساكى
 الشاعر/عزالدين جبريل

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.