أهم الاخبار

مجلة نداء الرؤح لفرسان الكلمات رئيسة مجلس الادارة الأستاذه نداء الرؤح )

الأحد، 24 يوليو 2016

حب مراهقة..بقلم "رانيا شبيطة"

**حب مراهقة**
اول حب في عمري
كان عمري تحت
العشرين
جاني وانا وﻻ علي بالي
ان احب يادوب
في يومين
خطف قلبي ف غمض
عين
واما حكيت لناس
ضحكولي
وقالوا عليه حب
مراهقين
ياسﻻم
ياسﻻم
بقي دا اسم كﻻم
ازي بيقول عليه حب مراهقين
كل اﻻحاسيس ده واﻻشواق
واللهفه اللي بتخطف
قلبي
يطلع ده كله احساس
كداب
كداب ازاي اﻻبتقول عليه
عالحب اللي انا حاسه ف
قلبي
يطلع ده كله كداب
طب ليه وازاي
ماعارفتش اختار
علشان يعني انا سني
صغير
واما اكبر حبه
انا هاتغير
هو الحب بيعرف
اعمار
كداب ازي
الحب مخلوق في الدنيا
علشان الناس تتهنا بيه
الحب ده نعمه من الجنه
مش كدبه بيكدبها
خيالنا
ونعيشنا فيه
بعد ده كله ويطلع كداب
الحب اللي شق
طريقه
من بين القلب وتنهيده
ويشاور علي قلب حبيبه
ويبقي حقيقي
مش كله كداب
والحب اﻻ يكبر جوانا
ويجمعنا في بيت واحد
يبقي ده كله برضه كداب
اناقلبي حب وهو في
عمر الورد
علي الحب اللي انا حاسه
في قلبي
ده يطلع كداب
بقلمي...رانيا شبيطة
 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.