أهم الاخبار

مجلة نداء الرؤح لفرسان الكلمات رئيسة مجلس الادارة الأستاذه نداء الرؤح )

الأربعاء، 26 يونيو 2019

يا أعز الحبايب بقلم محمد عطية محمد

رباعيات الأحزان (( يا أعز الحبايب ))
( للحزن في قلبي مكان )

ومهما يخدنا غياب

جوانا الحنين غلاب
نشتاقلك في كل مكان
يا أغلي الحبايب
يا حاضر وغايب
يا أعز الحبايب
أنا عاشق ودايب
في قلوبنا بتسكون فيها
أشواقها وطول لياليها
في عنيكم ملامح نور
بساتين الهوي وزهور
ونسيم الحنين بيدوب
متقسم هوانا مكتوب
يا أغلي الحبايب
يا حاضر وغايب
يا أعز الحبايب
أنا عاشق ودايب
وبحبك يا أبويا أسير
مشتاقلك يا أبويا كتير
للحضن الي كان حمال
مش لاقي كلام يتقال
وبحبك يا أمي بدوب
مشتاقلك صباح وغروب
لحنانك دعائك يا أمه
انا نفسي يا أمي في ضمه
ماهو أنتم الحبايب
وأعز الحبايب
وأنا عاشق ودايب
كلمات الصدق
فارس الليل الحزين 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.