أهم الاخبار

مجلة نداء الرؤح لفرسان الكلمات رئيسة مجلس الادارة الأستاذه نداء الرؤح )

السبت، 30 نوفمبر 2019

آخر حد:....... بقلمي محمد رمضان.

:::::::::::"":::::""" آخر حد::::::::""""::::::::::
ونهايه الطريق سد
بكل المراحل وصلنا لاخر حد
زاد جبل العذاب وامتدد
وكنت في حدودك أنا اخر حد
وجع والم صعب انه في يوم يتهد
كل مافيكي غاب عند الجد
وقلبي الغريق لما تعلق بيكي ماتشد
كنت اخر كلمه في كتابك
واليوم اللي مامر بايامك
والحزن اللي مادق يوم بابك
أنا شارب المر في كاستك
والمسألة المنسيه في حساباتك
أنا الذكري اللي محذوفه من ذكرياتك
كلمة الوادع في كل بداياتك
أنا اخر حد في حدودك
أنا النهار اللي مانورته في يوم شموسك
وانا الدمعه اللي مانزلت تلمس مره في خدودك
ما أنا اخر حد في تفكيرك
في ايامك
في احلامك
في افراحك
فاكراني بس في احزانك
والماك
واعيادي كلها جراحك
ما أنا اخر حد في حدودك
ويمكن كمان اكون ساقط من قيدك
ولا ليا اسم في اوراقك
حسباني دايما في وافيتك
ووصلتني لاخر حد
ماعادلي رجوع بعد كل مافيا اتهد
ووصلنا لاخر حد
........ آخر حد....... بقلمي محمد رمضان....26/4/2019

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.