أهم الاخبار

مجلة نداء الرؤح لفرسان الكلمات رئيسة مجلس الادارة الأستاذه نداء الرؤح )

الثلاثاء، 1 أغسطس 2017

قصيدة ( وحشتني يا بوي )؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛ تمت بحمد الله وتوفيقه مع تحياتي / مجدي عزت



قصيدة ( وحشتني يا بوي )

= وحشتني يا بوي ومر قوي فراقك...

= ده النهارده ياراجل بقوا سبع سنين...


= نفسي أبكي وأرتاح يا بوي على حجرك.

= دي الدمعه من يومها محبوسة جوا العين.....

= أطمن يا بوي الحاجة أهه مليحة وبتقرألك الفاتحة....

= وأخواتي وعيالهم كلهم كويسين.....

،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،

= فاكر يا بوي لما كنت أحط همومي على كتفك......

= وتقولي أجمد يا واد وشيل.. شيالين الحمول جامدين....

= وأنا سايبلك هم تقيل يا واد.. شيل وأوعاك تقول الأي.....

= وخليك كيف أبوك راجل زين....

،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،

= علمتني مشي الرجال وأنا لسه صغار....

= وعلمتني كيف الكلام يبقى رزين.....

= تعبت وشقيت ودرت ما خليت للرزق باب....

= علشاني وأخواتي ما نكون ف يوم محتاجين......

= كان همك نطلع نافعين ولينا مكانة بين الناس....

= ويقولوا الي خلف ما مات .. دا ولاده أهم محترمين....

= كان نفسي تكون معايا وأشكيلك م الزمان همي.....

= وتريحني زي زمان بنظرة عين....

،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،

= دانا يا بوي شخت قبل الأوان وشيبتني الهموم......

= وقلبي مات يا بوي من الألم والحنين....

= عارف يا بوي مش بقيت أنا جد وأنا لسه صغار.....

= وحكايتي بقت مع الزمان حكايتين....

،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،

= مكنتش حاسس يا بوي بتعبك ولا جرحك.....

= ولاعمري حسيت يا بوي بزعلك ولا فرحك.....

= عمرك ما شكيت ولا مليت .. وتملي تضحك بالخدين.....

= ما هوه كدا بني آدم ما يحس بالنعمة غير لما تزول منه....

= يفوق ساعتها ويشعر بالمرارة والأنين...

،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،

= نفسي أجيلك يا بوي وأحط رأسي على دراعك......

= وأخدك ف حضني وأحضنك حضنين.....

= الحضن الأولاني لإشتياقي ليك والحضن التاني أنا أسف.......

= لتقصيري معاك وما بين الأتنين......

= أبص ف عيونك وأقولك سامحني.....

= همي تقيل يا بوي ومين يشيله مين.....

؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛

تمت بحمد الله وتوفيقه

مع تحياتي / مجدي عزت

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.