أهم الاخبار

مجلة نداء الرؤح لفرسان الكلمات رئيسة مجلس الادارة الأستاذه نداء الرؤح )

الثلاثاء، 28 يناير 2020

حبيب الروح بقلم-محمود عبد المتجلى عبد الله


حبيب الروح
-------------------------------------------
حبيب الروح وسايبنى مع الاحزان
فداك الروح وشوقى يزيد مع الحرمان
وانا عطشان حياة روحى انا عطشااان
وشفت كتير عيون حلوه ماليها امان
دى زى عنيك بها غنوة ورمش جنان
ولكن فين مفيش طيبتك
ولاقلبك ولاحبك واخلاصك
ولاروحك ولا فكرك ولاوفائك
حبيب الروووووح لاتسبنى مع الاحزان
فداك الروح وشوقى يزيد مع الحرماان
انا عطشان حياة قلبى انا عطشاان
شربت كتير ولاتروينى غير ايدك
وشفت كتير ولاتسعدنى غير عينك
وتهت هناك وانابدور على طيفك
لقيت الحب تاه زيى ومش موجود
وبيدور على قلبى لقاه مفقود
بكى زيى وعاش تايه انا وهو
وروحى تطوف على بابك يكون جوه
وترجعلى وتمسح دمعتى تانى
حبيب الروح ليه تسبنى فى احزانى 
فداك الروح وشوقى يزبد بحرمانى
وامتى تعود وترجعلى والقانى
وروحى تعود مع روحك وتهوانى
حبيب الروح وسايبنى مع الاحزان
فداك الروح وشوقى يزيد مع الحرمان
وانا عطشان حياة روحى انا عطشااان
-----------------------------------------------------
بقلم-محمود عبد المتجلى عبد الله

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.