أهم الاخبار

مجلة نداء الرؤح لفرسان الكلمات رئيسة مجلس الادارة الأستاذه نداء الرؤح )

الخميس، 26 سبتمبر 2019

إلى أمي في جنة الخلد......محمد جمال فايد.

...إلى أمي في جنة الخلد........
عمري مااتوقعت إنك ياغالية
.الغاليين تبعدي في لحظة عني
وانا جنبك والطب عاجز
عن علاجك وانت من ألمك تئني
من مرض قاسي عنيد
.وحالتك يوم عن يوم في تدني
وصعدت روحك الطاهرة
......ياغالية لربهامن شوقها تغني
وجف نبع الحنان إللي
..........يامارواني من صغر سني
والكرم معاك ولى وراح
...وزاد الجراح وصار حلم وتمني
وتركتيني وانا جزء منك
.....ومكانك القلب والعين والنني
يا إللى ياما شربت المر
........كئوس ودعوتك يارب عني
وتدعيلي وبأعلي صوت
......يعزني ربي ومامخلوق يهني
وعمرك ما قلت نفسي
.....نفسي ونبض قلبك إبني إبني
وحبك كان لي صافي ماحبه
.......إنسي لإنسي ولاجني لجني
وأناما اتمنيت من الدنيا غير
......رضاك لأن فيه رضاربي عني
ولولا الموت حق ياغالية
.....لكان رحيلك عننا ظلم وتجني
والفراق لا كان بإيدي ولابإيدك
... داقضاء نافذغصب عنك وعني
فإلى جنة الخلد بإذن ربي
..إقامة دابمةإلى أن نلتقي وتتهني
يا غالية الغاليين يانبع
.....الحنان يا ست الحبايب ياأمي
........مع حزن وألم إبنك............
........محمد جمال فايد...........
.....جمهورية مصر العربية..........
.كفر شبرا زنجي الباجور منوفية.

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.