أهم الاخبار

مجلة نداء الرؤح لفرسان الكلمات رئيسة مجلس الادارة الأستاذه نداء الرؤح )

الجمعة، 29 ديسمبر 2017

دعوه للحب بقلم الشاعر /علي الطاووس


لقد أطلقت منذ يومين دعوه للحب 
لنجعل من سنة 2018 سنة الحب
و ها أنا ذا أطلق اليوم دعوه أخري
دعوه للعشاء (خربتم بيتي منكم لله)
أغنية...دعوه للعشاء
أحلام اخد حبيبتي و نتعشو هناك...
علي شط بحر لوحدينا...
أنا و هي و الأحلام...
حبيبتي تسمحيلي ادعوكي للعشاء...
و ما تخفيش ما تخفيش...
مش ح يكون أبدآ هو ده العشاء الاخير...
ده بدايه للهوي اللي بينا بداء يطير...
و قلوبنا فتحاله كل الشبابيك...
و مشاعرنا هايمه فيه...
و بعد العشاء أرجوكي ارجوكي...
خليكي ما تمشيش...
ده قلبي ح يحط دلوقتي علي لساني...
بكلام حب ليكي كبير...
و إذا يا حبيبتي غلبك النعاس...
رموشي ليكي سرير...
و خدودي اعمليها أنتى...
ليكي مخدات حرير... 
و نامي و أحلامي يا حبيبتي...
با أيام حلوه جايه مليانه حنين...
و أنا ح اهمسلك في وجدانك و ودانك...
و اكملك احلامك...
بصور قلبك ح يبقي بيها سعيد...
و خليكي كده نايمه علي صدري...
و سبيني انا اقضي ساعات و ساعات...
و أنا باصص في عيونك الحلوين دول...
ده واخدنى الصفا فيهم...
و أنا فيهم غريق...
و أنتي اسمعي...
دقات قلبي...
و لوعتي حبي...
و دقاته بلحن حنين...
اللي من بين ضلوعي...
نحيتك عايزه تطير...
و توصل لصميم قلبك...
و لا تفتهوش تاني في سنين...
و قبلات ليكي...
تبرهن علي وجداني و شوقي...
و احلام أحلام في عقلي كتير...
اللي اتمنتها انا في الليله دي...
اني اخدك علي شط بحر مش بعيد...
و أقعد معاكي و مع قلبك...
الجلسه دي من سنين...
و عطف عليا أخيرا زماني...
و جابك لتشوفك العين...
و ايدي تلمس خدودك...
اللي الحرير منها بيغير...
و تملي بتحب ايدي تلمس تلك الخدود...
لتنقلك حبي ليكي و بوجداني اغطيك...
و عبير خصلات شعرك...
اللي لامسه كتافي...
و مخليه الجو من حوالينا...
و لا في الأساطير...
و أنا شهريار في زمانه هايم سعيد...
و الصمت بينا ح يكون هو لغتنا...
اللي بنتكلم بيه...
أنا و أنتي يا حبيبتي...
بنتفاهم بلغة الرموش و العيون...
و التنهيده اللي طالعه من صدرك...
و صدري هما أصدق تعبير...
علي حب و عشق...
شيلناه جوا القلوب...
فا يا حبيبتي...
تسمحيلي ادعوكي للعشاء...
و ما تخفيش ما تخفيش...
مش ح يكون هو ابتداءا العشاء الأخير...
ده بدايه للهوي اللي بينا بداء يطير...
و قلوبنا فتحاله كل الشبابيك...
و مشاعرنا هايمه فيه...
دي أحلام ياريت منها ما افوق...
يا قلبي عزائي ليك...
إن حبيبتك هي كمان بتحن ليك...
مع تحيات شاعر الوجدان الشاعر السكندري /علي الطاووس 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.