أهم الاخبار

مجلة نداء الرؤح لفرسان الكلمات رئيسة مجلس الادارة الأستاذه نداء الرؤح )

الخميس، 21 فبراير 2019

كان نفسي اقولوا واحكيلوا بقلم الشاعر حسن محمد خليل


الشاعر حسن محمد خليل
كان نفسي اقولوا واحكيلوا
ةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةة
ياخسارة الوقت بسرعة فات
ملحقتش اقولوا كتير حاجات
وسبنى ومشى من سكات
كان نفسي اقولوا واحكيلوا
عن حبي ليه وسهرى وويلوا
ونبض قلبي والدقات
ولا اشتياقى إليه وهوة جنبي
ولا عذابى. فى بعدوا ولوعة حبي
ولا عشقى ليه والاهات
كان منايا امسك أيدوا
واضمه ليه واقولوا بعشقه وبريدوا
وملى عينى بالنظرات
كان نفسي اسمع كلاموا
وهوة بيحكى عنى وغراموا
وليه اخترنى انا بالذات
ياسلام على رقة قلبه
ولاعلى صدق مشاعره
ولاحلمه ببكرى والامنيات
بحبه اه وبعشق قلبوا
وحلوة الحياه بالقرب منوا
ومعاه الدنيا كلها ابتسامات
منايا افرح بيه طول ايامى
وحقق معاه احلامى 
وافرح معاه بكل ماهو ات
الله الله على الحب
لما يمس القلب 
بيخلينا نعيش احلى الاوقات
المهندس
حسن محمد خليل

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.