أهم الاخبار

مجلة نداء الرؤح لفرسان الكلمات رئيسة مجلس الادارة الأستاذه نداء الرؤح )

الخميس، 30 يونيو 2016

بوح الروح..بقلم "الشاعرة صفاء شوقي"

بوح الروح بقلمى /الشاعره /صفاء شوقى
هنبداء الحكايه بكلمة قلبى حب
وف اول البدايه اتكسر منى القلب
حبيت بقلب طيب كان صادق كان بريء
كسر قلبى الحب فى اول الطريق
اتحول قلبى لشبح بيدوس عالقلوب
يكسر كل قلب يقرب ليه يدوب
ودوست على ناس كتير بذنب ان قلبهم
حب قلبى بصدق واتمنو اكون جنبهم
هوايتى انا الخيانه وحب الانتصار
وديما ببقى اقوى فى لحظة لانكسار
لكن مكنش صح انى اكون قويه
وادوس على ناس كتيرلقلوبها كانت ضحيه
واصلا الحكايه بقت خلاص منسيه
وادينى بعترفلك انك كسبت خلاص
خلصت زنب قلبك و زنوب كل الناس
والله قلبى حبك وفرحت بكسرتك
كنت فاكره انى بخلص بوجعتك
وجع قلبى ال داب وبصدق وطيبه حب
منا كنت الطفله البريئه ال من القلب تحب
وادي قلبى اتكسر ونزلت فى القلوب سلب
مكنتش اعرف ان الحب اخره جراح
وانى بعده احسن ميكون منى قريب
كل الحكايه انك منتاش ضحية قلبى
انت ضحية واحد كسر زمان حبى
لقيت طعم القسيه بيشفى فيا غليى
دوست على القلوب واي تانى فضلي
مخلاص زمان اتكسرت من كل حبيب شويه
وادينى بقيت متشرده مع كل حبيب هويه
مره البت الضعيفه ال عالطول منسيه
ومره ال تقدر تنسي وكل حكياتها قسيه
لكن فى لحظه تتحول وتبقى اكبر قويه
اقولك الصراحه مشوفتش بعدك راحه
بسرح وافتكر عيونك رقتك و لحظة شجونك
على صوت مسيقى هاديه او غنوه فيها جنونك
اوحتى كلام حزين اروح معاه لكونك
صدقهم لو قلوك جرحت قلوب كتير
واني ديما ابعد حتى من غير تفكير

 لكن لو قلولك انى قدرت انساك كدبهم ومتصدقش
حولت انسي قلبى لكن منسيتكش
وجيت اكسر قلبك عشان انسي الآمي
ذادت بايدك همومى وبايدى صنعت تعبى
وكترت جوايا احزانى
وبقيت برضه ضحيه لواحد كان انانى
كسر قلبى البريء يوم ما بحبه جانى
وبقيت اكسر قلوب مخلص خلاص حنانى
ويوم ما جيت اتوب كسرت انا وجدانى
لما بعدت عنك الغلب والويل اتنى
نفسي اشوفك مره وترجع ليا تانى
بسرح فى طيبة قلبك سمحنى على قسيانى
وعلى قلبى ال حب زمان واحد انانى
كنت ضحية حبه وادينى لسه بعانى
مرت سنين وسنين وميت قلب حزين
بايدى رسمت حزنهم
وفى الاخر ادينى عايشه خلاص بزنبهم
وهرجع تانى واقول مش انا ال جرحتهم
جرحهم حبيب خاين كسر قلبى وقلبهم
عشان خلانى عايشه انتقم منه فيهم
ياترى العيب فيا ولا العيب فيهم
القلب داب مطاب ولا لقيه ال يوسينى
وادينى بردو بحلم القى ال يوسيهم
وادى السؤال مسؤل ولا لقيه ليه اجابه
بقيت قلوب الناس وحوش من جوه غابه
ال بيتخان يصون وال يصون متخان
ياترى لسه فاضل بردو فيها امان
وكل روايه تبداء بالحب والحنان
لزم ليها نهايه ونهيتها جرح وقسيه
وتفضل الحكايه جراح فى قلوب منسيه
سمحنى لجرحى فيك منا كنت معاك انانيه
افتكرت انى الجانيه وطلعت المجنى عليه
فكرانى كسرت حبك واترينى شيلاه فى عنيه
ونصحيتى ليك حبيبى متحبش واحده اتكسرت
وللحب صبحت ضحيه
عشان متبعدش عنك وتسيبك جراح مرميه
وبرغم كل ال حصل انا والله حبيبتك
وحبك عايش فيا

 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.