أهم الاخبار

مجلة نداء الرؤح لفرسان الكلمات رئيسة مجلس الادارة الأستاذه نداء الرؤح )

الأربعاء، 29 يونيو 2016

رسالة انثى...بقلم " حسانين خاكر"

رساله من انثى ( 4 )
هو انا عشان وافقت على طلب صداقتك ...... بقيت حبيبتك وبتريدنــى
ولا عشان رديت عليك السلام بقيت تغير ومش عاوز حد يقرب منـــى
وتقولى ... باغير عليكى........ ومش عاوز تشوف حـد.... يكلمـنى
وكمان عاوز تعا تبنى.... وعلى كل كلمه....... تخرج منـى تحاسبنى
مين اللى قال كده ؟؟؟؟؟؟ وبأى حق تقول كده !!!!!! ممكـــــــن تجاوبنى
هو انت بصداقتك ليه.... إفتكرت إنك حررت عقد ... بموجبه تملكنـى
أما تعرف أنى أنثى ! تربيت فى بيت ولى أمرى .إنه أبى ربانـى وأدبنى
وهو وحده .... قبل زواجى ....... يملكنــــــى ........ وولــى امرى
واظل فى ولايته....... عزيزة مكرمة .... حتى يزفنى الى بيت زوجــى
بيت جديد...... انا فيه..... عنوان لابى ..... الذى علمنـــى وهذبنــى
وها انا فى بيت زوجى .... الذى تعهد أمام الله .. أن يرعانى ويحفظنى
أنا مش فاتحة صفحة حب !!!!!!!!! لكل مـــن أرادنى ......... يجدنى
أنا فاتحة صفحة..... اتعلم منها .... كل أخبار وعلوم وثقافة .. تفيدنى
وأقوم بنشروطرح ..... أفكارى وأرائى ....... وكل موضوع يعجبنى
ممكن تتناقش معى ....... بأسلوب مهذب .... فيه إحترام وماتهاجمنى
بدك ايه ؟؟ قولى بدك تهاجمنى وتطاردنى ..... وكمان عاوز تفترسنى
حرام عليك .. اتقى الله فى بنات المسلمين وغير المسلمين .. واوعدنى
وقل لنفسك ... ولكل من تعرف تعالو نحترم الانثى إنها امى إنها اختى
حاتقولى كلام حلو وإن قصدك شريف وإنك توعدنــــى وراح تسعدنى
اشكرك........ انا عارفه طريق سعادتى ....... واعرف فين مصلحتى
ياذئاب البشر يامفترسين البشر اناديكم !!! واطلب منكم باعلى صوتى
إرحمو الانثى الذى تستقواا عليها إرفعوا عنها انيابكم وكلامكم الوردى
نحن لانستجيب.... لنداءاتكم .....ولانسمــــــع صوتكم ..... إنه مؤذى
يامن قبلت صداقتك....... وتروادنى ولم أعجبك لأنى أحافظ على نفسى
إتركنى.. وإبعد عنى .. وإحذفنى من ذاكرتك ...... قبل أن ترى سيفى
وأنا لست شريره ولا متجبره ...... ولكنى احافظ على هويتى ونسبى
فاأنا بنت الاصول .. هادية ومتواضعه.... أقاوم من أراد أن يفترسنى
اعتذرلكل الاصدقاء الحلوين الطيبين فهــم أعز أصدقاء ورفقاء عمرى
هيا بنا ... الى العلا وتستفيد عقولنا ومعزتكم دائمة ومستمره فــى قلبى
بقلم / حسانين خاطر ( صادق الوعد )
 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.