أهم الاخبار

مجلة نداء الرؤح لفرسان الكلمات رئيسة مجلس الادارة الأستاذه نداء الرؤح )

الثلاثاء، 26 سبتمبر 2017

بحر الجمال بقلم الشاعر السيدابوطاحون

بحر الجمال *** بقلم السيدابوطاحون 
*********
فينك يا جميل
غايب عني
خد قلبي دليل
كلم حضني
على شط النيل
وأرقص غني
أنا في المواويل
بيبان فني
*********
شفت كحل العين زغللني 
ودوخني الجمال
ياحكيم القلب بين لي 
الحقيقه م خيال

شفت كحل العين 
وطار بي في الخيال
يا حكيم القلب بشرني 
بموعد للوصال
*********
كل يوم انا بحكي للبحر الحكايه
حب غني م البدايه للنهايه

ياللي أنفاسك بتداوي جروحي
أنت مش بس حبيبتي أنت روحي

لما شفتك قالي قلبي بنت زين
شفت قلبك بين شفايفك ياسمين

انا وقعت ف هواكي من ساعتها
والنجوم سهرت معايا طول ليلتها

*********
أيوه عاشقك من حروفك
لما كلمتيني يوم
لسه فاكره ؟
وقبلها انا ياما شفتك
في المنام
كنت فكره

أنت احلى م الخيال
أنت خليتي القصايد
تتولد والقلب قايد 
سهله من بحر الجمال
*********

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.