أهم الاخبار

مجلة نداء الرؤح لفرسان الكلمات رئيسة مجلس الادارة الأستاذه نداء الرؤح )

الخميس، 26 مايو 2016

حواء..بقلم " وحيد احمد"

(حواء)
--------------
أتخلقت خرجت من --ضلوعك
من يومها وانا--------- طوعك
جواايا صفاتك ----------وفائك
حتى دموعى لون----- دموعك
لو عطشت تلاقينى---- ينبوعك
لو بحرت أفردلك------ قلوعك
فى ظلمتك اكون----- شموعك
أصنعلك طعامك اسد-- جوعك
شايله همك فى غيابك ورجوعك
لانسيتك ولاتهت فى موضوعك
ونسك على ارضك كل ربوعك
قوتك تساندك وقت- خضوعك
انا اللى بسبح وقت-- ركوعك
أنا حوا رحمه أم -----ولادك
هديه من الله عشان -تصونك
المفروض تحطنى فى عيونك
لاحياة بدونى لاحياة-- بدونك
لوكنت جزر- انا --غصونك
لوكنت شجره--- انا فروعك
لوكنت ورقه ------انا لونك
انا وانت بنكمل---- بعضنا
لان نوعى يكمل---- نوعك
من اول يوم شارياك ولايمكن ابيعك
=================
كلمات /وحيد احمد
 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.