أهم الاخبار

مجلة نداء الرؤح لفرسان الكلمات رئيسة مجلس الادارة الأستاذه نداء الرؤح )

الاثنين، 30 نوفمبر 2020

.ياصهيل الخيل .... كلماتي ...بقلم الشاعرة الغنائية

 قصيدتي ...ياصهيل الخيل ....

كلماتي ...بقلم الشاعرة الغنائية /
نادية ابراهيم

ياصهيل الخيل
يالحن جميل
غنيته علي شطي
_______________
ونقول ياليل امتي
تكون سبب لحني
______________
انزل معاكوا النيل
وابحر علي مهلي
ولما تيجي ياخيل
افرح انا وحدي
______________
واخد معاك احباب
مبقاش انا وحدي
جايب وراك احباب
بيتمنوا الرضي ترضي
________________

وانت ياخيل مداري
جرحك من بدري
جرحك بقاله كتير
و سرجك مخبي
________________

ومهما انت داريت
وشك بيتألم
سايب وراك احباب
والفرح من سعدي
________________
انت الجميل ياخيل
النهاردة يوم سعدي
واتمني تبقي بخير
وتبقي من سعدي
______________

شارد كدة بملكوت
الرحمه من ربي
وادعي كل يوم
يطيب بقي جرحي
________________
صهلل ياخيل وارقص
ارقص علي دربي
انا معاك ياخيل
فرحانه من بختي
________________

ياصهيل الخيل
غني ومتعني
________________

وانا معاك ياخيل
هغني اسمع لي
ياصهيل الخيل
يالحن جميل
غنيتة علي شطي
_______________

كلماتي ....ياصهيل الخيل بقلم / الشاعرة الغنائية/ناديه ابراهيم

ربما تحتوي الصورة على: ‏‏نشاطات في أماكن مفتوحة‏‏

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.