أهم الاخبار

مجلة نداء الرؤح لفرسان الكلمات رئيسة مجلس الادارة الأستاذه نداء الرؤح )

الأربعاء، 10 فبراير 2021

* الحب الضائع * الجزء الاول ****************** عباس صالح

 

* الحب الضائع *الجزء الاول
******************
الملكه فى يوم عدت على شارع عجبتها بنت حلوة
قالت للسواق انزل هاتها دى بنت لقطـــــــــــــــــــة
********************************
قال لها دى البنت دى موش نضيفه حتتعبك
انا حاجيبلك بكره بنت نضيفه ريحى قــــلبك
*****************************
ياسيدى انا عاوزة البنت دى انزل جيبها
البنت دى دخلت قلبى حبـــــــــــــــــتها
******************************
قالها حاضر خليكى فى مكانك لتخربشك
البنت جــــــــــــــــــــميله قوى يا بختك
يا بنت حتعيشى احلى عيشه انا حسدتك
*****************************
قالت له انا كده مبسوطه وسعيده
ليا حبيب بيحبنى وانا باحبه
عاوزة افضل طول العمر جنبه
****************************
قالها الحب موش كــــــــــفايه
جربى تعيشى عيشه الهوانم
وحبيبك ده لو شقى عمره كله
موش حيقدر يعيشك عيشه الهوانم
***************************
ودعيه وقلى له يا حبيبى انسانى
بس بسرعه وحياتك الملكه مستنيانى
قالت له حاضر انتظـــــــــــــــر ثوانى
**************************
حبيبى ده القدر هو اللى حكم
ربنا هـــــــــــــــــــــــو اللى كتب
ميقدرش يرجع فى كلامه القلم
************************
قالها وحبنا اللى اتولد بنا
هان عليكى ده انا باحبك انا
قالت له ياسيدى يبقى عدى علينا
حتلاقينى فاكراك معقوله انسى حبنا
************************
قالها انا اتمنى لك من قلبك الهنا
هى دنيتك وانتى اخترتى موش انا
************************
ودعته وقالت سلام
رد عليها وقال :
انتى كده يا حــــــبيبتى نسيتينى حبنا قوام
انا موش حابقى زيك وافتكر حبك على الدوام
صورتك فى قلبى حاتكلم معاها
كل يوم قبــــــــــــــــــــــل ما انام
لو نمت حتبقى انيستى فى الاحلام
***************************
يارب صبرنى على بعدك ويعدى اصعب الايام
________________________________
انتظرونى فى الجزء التانى ( عباس صالح )
_______________________________
قد تكون صورة لـ ‏‏‏٢‏ شخصان‏ و‏أشخاص يقفون‏‏
سماح الحنفي، أيام من عمري وشخصان آخران
١٩ تعليقًا
أعجبني
تعليق

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.