أهم الاخبار

مجلة نداء الرؤح لفرسان الكلمات رئيسة مجلس الادارة الأستاذه نداء الرؤح )

الخميس، 16 أغسطس 2018

يا خدودي بقلم الشاعر /علي الطاووس


أغنيه...يا خدودي
يا خدودي...
ياللي ساند عليكي...
انا كفوفي ما تقوليلي...
ليه عيوني...
ظاهر فيهم الانكسار...
و انا جالس باصص للدار...
اللي كان حاضن ضامم...
حبيبي الغدار...
و حديقه الحب و الحنان...
و هو بيسيء ورود خده بالنهار...
اهيم انا فيهم بالليل...
و تنزل دموي انا ترويهم...
و لا كأنه ليهم رواهم...
و بالعشق عيشنا قصتنا...
نناجي بعض بعيون سعادتنا...
نعسانه فرحانه و للفرح وخدانا...
من غير أي كلام...
كانت كل أحاديثنا...
بس بالاشارات...
روحتنا و جيتنا...
واحد ماشي...
ورا ظل التاني...
لغاية عشتنا...
و هناك هناك...
يا قلبي...
المرح و الفرح و الحب...
و ألأحضان ليهم دليل...
و اللسان بينطق...
منا أحنا ألأتنين...
في نفس الوقت...
و اللحظه تسمعنا الطيور...
و احنا لبعض بنقول با احبك...
و الودان كانت بتسمع الهمس...
العصافير تسمعه و تطير تغنيه...
و انفضح حالنا و الكون حسدنا...
و قال الزمن للقدر صاحبنا...
فرق بينهم...
قاله حرام...
دول للحب عنوان...
سيبهم يا زمن يتموه...
و كسب الزمن و خسر القدر...
و أنكسر قلبي و رحل حبيبي...
و غدر باللي بينا كان...
من حبيب جميل...
فا يا خدودي...
ياللي ساند عليكي...
انا كفوفي ما تقوليلي...
ليه عيوني...
ظاهر فيها الانكسار...
مع تحيات شاعر الوجدان الشاعر السكندري /علي الطاووس

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.