أهم الاخبار

مجلة نداء الرؤح لفرسان الكلمات رئيسة مجلس الادارة الأستاذه نداء الرؤح )

الخميس، 31 مارس 2016

وسئلتني بقلم الشاعر يسري خليفه


وسئلنى نفسك اية قبل ماتموت

طب حد يصدق يسئل حد ملك الموت

طب حط جواب فدماغك هترد بأية


انا من غير تفكير قولت ورديت

انا ليا عندك بس هما طلبين

ركعة لمحبوبي رب العالمين

دى الاولى
والتانية 
جواب وانتا توصلوا للمحبوبة

حبي انا من غيرك كنت حزين

وانا عشت وياكى سنين

ونزلت اجبلك شمس ونور

ضل فى ليلة حور

وكتيت عناقيدك نور

دلوقتى حبيبتى انا ليل

افتكرينى كل شعاع

افتكري حبي اللى ضاع

بعد كام يوم او سنتين

انا مدفون فى عنيكى السود

قبل ماموت

افتكرى ساعة افراح

كنت بحبك وانا مرتاح

نايم على صدرك وبموت

يعنى افتكرى انى خلاص

ميت اصلى من زمان

من ساعة ما عرفتك يوم

حبي

وباخر انفاسي هقول

اوعك تبكى 
اوعك تشكى
ابقى تعالى 
تربتى واحكى
لسا فقلبي 
ليكى مكان 
حتى لو كنت حطام
هسمع صوتك 
وراح احكيلك
تعملى اية 
وحياة الحب اللى جمعنا

والعمر اللى جة وفرقنا

محبوبك مات
يسري خليفة

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.