أهم الاخبار

مجلة نداء الرؤح لفرسان الكلمات رئيسة مجلس الادارة الأستاذه نداء الرؤح )

الاثنين، 28 مارس 2016

مالك يا دنيا بيه بقلم الشاعر جابر عبدالقادر

?المهم حبك عايش في قلبي؟؟
?جابرعدالقادر؟
?مالك يا دنيا بيه؟
تكوني معاية حلوة
وجميله واكون سعيد
بيكي ومرة تعذبيني
وتحيريني ليه كدة تقولي
لي مره الناس كويسين
ومره تقولي لي الناس
شياطين مش عارف اعمل ايه
اتعامل مع الناس اكون بوجهين
لا اعرف علشان عندي قلب واحد
لا يعرف في الدنيا غير الحب والحنان
والعطف رغم في ناس محتاجه مش
وجهين عاوزين مئه وجه بس انا عندي
قلب وحبيبتي منهم بس انا لا اعرف اغش
ورغم حبيبتي غشتني مره بس علمتها
لا تغش بعد كدة علشان الناس كلهم عاوزين
الصبر وتعليمهم عدم الغش في الدنيا علمت
حبيبتي عدم الغش علشان مرة غيرت لون
عيونها وانا لم اعرفها قالت لي لم تعرفني يا حبيبي
انا عمرك وحبيبتك قلت انتي انا لم اعرفك يا حبيبتي
انتي كدة عملتي غلط علشان تكوني بوجه غير وجهين
وجها الاول جميل يا حبيبتي انتي معلمه اجيال لا تعملي
الاجيال كدة علشان اجيال طلعه انا كده عرفت بان الدنيا ليس جميله الكل يغش شويه الانثي تغير لون عيونهم و شويه تغير لون بشرتها وشويه تغير جسمها حبيبتي انا احببتك علشان جمالك واحساسك وايمانك ليس علشان تغيري لي لون عيونك علشان انا فيهم لو غيرتيهم اكون ليس فيهم المهم ليس التغير ولكن التغير يكون في الداخل ليس الخارج علمي اجيالك التغير الجميل من داخل قلوبهم الجميله الحب والحنان والعطف انا اقولك رغم انتي غيرتي اعرفك بس علشان اول مرة ولم احد يعلمك انا هنا حبيبك وابوكي ومعلمك حبيبتي الحب ليس بتغير اشياء ولكن الحب يكون من القلب والاحساس علشان انتي حبيبتي حين الانثي تغير من جماله الذي خلقها الخالق انظري الي كل البنات وانظري الي كل الناس لا احد فيهم عنده امانه علشان اتعلمه الغش وهم صغار اقولك كدة علشان قبل ان الدنيا تضحك عليه وعليكي وعلي كل الناس بحبك اوي اوي ولا تزعلي مني قولي لكل اجيالك بلاش غش كفايه غش في الكلام والجمال حبيبتي اكون معاكيدايما بس بلاش تغير لون عيونك الجميله؟؟
??جابرعبدالقادر؟؟?27/3/2016

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.