أهم الاخبار

مجلة نداء الرؤح لفرسان الكلمات رئيسة مجلس الادارة الأستاذه نداء الرؤح )

الاثنين، 28 مارس 2016

سك التيلفون بقلم المبدع احمد العمده

شعر غنائي
سك التيلفون 
سك التيلفون أنا مش عايزاك تضرب تليفون
سك التيلفون انا اعصابي اتصابت بجنون
.ّ............
سك التيلفون وفر وقتك 
سك التيلفون أنا مش قدك
صوتك ملاحقني طول اليوم
بتقولي غريق وماليش في العوم
قصدك تتلاعب بعواطفي 
تسرق حبي وراحة قلبي 
عايز رأيي ابعد عني 
ولا تستنى مني تيلفون
سك التيلفون
.................
سك التيلفون مش من سني
سك التيلفون واسأل عني
مش هتلاقي طلبك عندي
ولا حتى كلامك يخدعني
لو حتى كلامك يعجبني 
مش كل كلامك له معنى 
بتقول هدفك يوم تقابلني
ولا حتى الصدفه هتجعنا 
سك التيلفون
.......................
مغنى كلامك ولا مشاعر 
يلعب بقلوب ومشاعر 
همساتك عايشه في كياني 
تلعب بعواطفي ووجداني 
بس انا قلبي لواحد تاني 
سبقك وملكني بقاله سنين
وابعد عن قلبي وتيلفوني 
ودور على ليلى يا مجنون 
سك التيلفون
....................
الله يجازيك متفكرنيش 
استنى معاد يوعد ميجيش 
وافضل حيرانه يوم ورى يوم
واسهر بالليل ولا يجي النوم
ويجيني بحبه يصالحني 
ولا يفضل ابدا بنا خصام 
طول عمري بحبه واصون حبه
ولا عمري اخونه ده يبقى حرام
هو حبيبي هو نصيبي 
وشريك عمري في الزوق واللوم
سك التيلفون
.................
وبتسألني ليه عن سني 
عديت سنك وبقالي سنين
مش عايزه لقى وفراق وحنين
ولا عايزه سهر وعذاب وانين
انا قلبي خلاص ارتاح وهدي 
ورسيت على بر بقالي سنين
من بكره هغير تيلفوني 
ولا همسك أبدا تيلفون
سك التيلفون
أحمد العمده

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.