أهم الاخبار

مجلة نداء الرؤح لفرسان الكلمات رئيسة مجلس الادارة الأستاذه نداء الرؤح )

الاثنين، 27 يوليو 2020

ركبت من اول الخط .....راوية حسن


ركبت من اول الخط
قبل القطر مايتحرك
لاقيته بص ليه
وقالى ياصبيه
على فين انتى رايحه
ولا منين انتى جايه
كان نفسى بس اتعرف
شكلك مش غريب عليه
انا حاسس انى شوفتك
ومن زمان عرفتك
طب قولى حتى اسمك
هو اسمك بهيه
قلت اشمعنى بهيه
قالى عشان حلاوتك
وجمالك ياصبيه
هو اللى اوحالى
باسمك يابهيه
بصيت له انا وضحكت
وكمان رديت وقولت
عارف لما اتكلمت
خليتني روحت وتوهت
وكمان فيك فكرت
وقلت عايز ايه
منى وبتكلمنى ليه
ماهو فى ناس كتير
اشمعنى انا اللى شوفت
مش شايف حد غيرى
ماتكلم حد تانى
يمكن تكون غلطت
وفاكرنى حد غيرى
قالى ابدا ده انتى
هى نفس الملامح
وكمان بصة عنيكى
وحنية كلامك
والنغمه كمان فى صوتك
سكت مااتكلمت
وعليه ماجاوبت
وكمان لروحى قولت
ازاى انا اتكلمت
وازاى بيه اتعرفت
هى سكة سفر
واخدانى ليه ماعرفت
ووصل بينا القطار
لاخر المشوار
وقالى اوعى تمشى
انا معاكى مستنى
بيكى احلام التمنى
قولى تتمنى ايه
بس شاورى عليه
قولى وانا اجى بيه
لحد باب بيتك
انا اصلى لاقيتك
من نظره وكلمه حبيتك
اوعى تقولى لاء
ياحلوه انا قلبى دق
وليكى انتى رق
نفسى اكما معاكى
وقلبى ينول رضاكى
اجي اكلم باباكى
امتى عليا يرد
وانا حصون العهد
من خجلى سكت ودوبت
مارديت عليه ولاقولت
طب قولوا ارد بايه
سكوتى رد عليه
يفهم انى رضيت
وعليه كمان رديت
~~~راوية~~~


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.