أهم الاخبار

مجلة نداء الرؤح لفرسان الكلمات رئيسة مجلس الادارة الأستاذه نداء الرؤح )

الاثنين، 30 يوليو 2018

مطرود انا بقلم الشاعر / علي الطاووس


أغنيه...مطرود انا
مطرود انا من جوايا...
من ساعة ما كنتي أنتي معايا...
روحي هايمه...
و مش نايمه...
من أول أمبارح...
و لا راسيه علي حل معايا...
قومنا روحنا لميعادنا معاك...
قاعدة انتي...
و لا كاني قاعد انا معاك...
سرحانه انتي...
و أنا في عيونك السود هيمان...
و في أخر جلستنا...
قولت انتي وداع...
قولت أنا ده كده خلاص باع...
حب سنين...
عيشتيه انتي في هنا معايا...
و عيشته انا في فراق و عذاب...
و كنت عايشه برضه أنا أمبارح...
سعيد بيك فرحان...
با أغني لعبد الحليم و لفريد و نجاة...
النهارده القمر أهو عني غاب...
حتي النجوم ح تختفي و لا ح تبان...
و روحي اهي مطروده من جويا...
و قولتلها روحي...
حومي...
حوالين اللي صحي عنيا...
و خلاني نايم ونا صاحي...
و عنيا مش شايف لقدام...
غير عذاب و سواد لياليا...
و سؤال بيدور جوايا...
هو ليه انت كده للحب بياع...
شاري انا...
بايع انت...
دموع عنيا...
حتي المرسال...
ذي ما راح ذي ما جه...
من غير رد الجواب...
و اديني انا اهو...
مطرود من جويا...
من ساعة ما كنت أنت معايا...
روحي هايمه...
و مش نايمه...
من أول أمبارح...
مع تحيات شاعر الوجدان الشاعر السكندري / علي الطاووس 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.