أهم الاخبار

مجلة نداء الرؤح لفرسان الكلمات رئيسة مجلس الادارة الأستاذه نداء الرؤح )

الخميس، 20 فبراير 2020

( عاهدني إنك ليا ) بقلم ( اشرف الدغيدي )

.......( عاهدني إنك ليا )............

اعمل فيك إيه يا شاغلني 
...........يآ واحشني ودلالك جنني
..........................ياريت بكلمه تطمني


ماعرفش ازاي قلبي سرقته
..................... وبنظرة حب إنت أمرته


مش عارف انا أد هواك
...............ولاَّ هتتعبني يا حبيبي معاك


اصل انا لسه في الحب جديد
.................وهواك غيرني وخلاني سعيد


خليني والنبي علي بالك
................. واوعي تزيد تاني في دلالك


ولا تِقّْطَعّْ عني مراسيلك
....... مشتاقلي قوللِّي وانا اجيلك
..............وما تنسي. تبعتلي ليله طيفك


ويوماتي فرحني بنظره
............................تصبرني لغاية بكره


دانا قلبي مسهرني ليلاتي
.......................وعنك بيسألني يوماتي


أنا إيدي مشتاقه لإيدك
.......................وعيني بتهواك وتريدكّْ


عاهدني إنك ليا
.........................وانا اشيلك جوه عنيا


واوهبلك قلبي هديه
...........................مليان حب و حنيه


وروحي أوهبها فِداك
......................... وعنيا تفضل حرساك


ياحبيبي لو حاسس بيا
........................طمني وقوللِّي انك ليا


واوعاك ياحبيبي تحتار
...........................وياريتك.. ليا تختار


وانا اجيلك علي طول واتقدِمْ
................صدقني ماراح. يوم تِتّْنَِدِمْ


واعاهدك ما يوم تتألم
................وعن احلامنا نتكلم
.......................ونخلي العشاق تتعلم


ما انا أصلاً حبي مش عادي
.........دانا حبي ماهواش في الدنيا دي


خواطر ( اشرف الدغيدي )
حقوق الملكية محفوظه
ربما تحتوي الصورة على: ‏‏شخص واحد‏، ‏‏لقطة قريبة‏‏‏

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.