أهم الاخبار

مجلة نداء الرؤح لفرسان الكلمات رئيسة مجلس الادارة الأستاذه نداء الرؤح )

الأحد، 30 سبتمبر 2018

إتمرجحي بقلمي - عادل عمران


إتمرجحي
--------
بقلمي - عادل عمران
-------------------
في حبك سور
ولا منك غير الجدران
واقلع أنا جلد البدن
لريح خوّان
فواصل فواصل بين الأزمان
ولا عنوان ...
يوصّلني
...
...واربي بابك إرمي وشّي
ضيّعيني في العواصف
ما يهمّكيش اني اتنسي
ما يهمكيش لني خايف
...
لو ينطلق لي حصان
أنا كنت أهرب م . التوهة
واشوف طريق تاني جديد
يمكن يكون من غير أهة
...
أخطأت الطريق لكني حابدأ
من تاني واوصل خطوتي
ملّيت انا من مشاعرك
وكرهت في دروبك خطوتي
...
أنا قلبي مليان مواجع
يا حبيبتي ومسكون جراح
وانتي دروبك ضلام
وضيّق مداكي مش براح
...
أنا باندفن اك في القبور
أنا باتخنق لك ألف سور
واصرخ أهاتي
تصحًي لشوارع والحارات
لكن فتات ..
قلبك يا حبيبتي فتات
...
أنا كنت فاكر إني ..
أنا اللي فارس أحلامك
أنا كنت ماشي باغني
يا حبيبتي يحبك وغرامك
بعتيني ليه
وطردتيني ليه
من أيامك وأحلامك
...
إتمرجحي ...
على جرح قلبي واجرحي
إتمرجحي ...
واضحكي على وجعي وافرحي
" ما كان فارساً لو قتل
ما كان رجلاً لو بكى "
لكنه كان دمعة حزينة
فوق شفايف دايبة بترتعش
ما بين مطرحك ومطرحي
إتمرجحي
إتمرجحي
إتمرجحي 
***

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.