أهم الاخبار

مجلة نداء الرؤح لفرسان الكلمات رئيسة مجلس الادارة الأستاذه نداء الرؤح )

الأربعاء، 11 يوليو 2018

لسه فاكراني ؟ بقلم الشاعر المبدع شحات خلف الله


لسه فاكراني ؟
بقلم. شحات خلف الله
******************

نفسي اسالك
سؤال مالوش تانى 
لسه يا ترى فاكراني ؟
****
كنتِ 
ليلي ونهاري
ونبضة وريدي 
وساكنه شرياني
كُنت أشوف
من دون الناس اكتمالي
وضحكة شفايفك دستوري وأحلامي

رسمتينى 
عندك ف يوم فارس زماني
كُنت اشوف
نفسي فى عيونك واحد ثاني
كنتِ تقولى
انت مالك مثيل لكياني
ولا غيرك فارس يستحق أمالي 
حسيت ف عيونك اني بشر تاني
****
فجاءة اتغير !
كياني فى كيانك 
وبقيت شخص تانى
شخص مطموس
الملامح باهت معانى
نظرتك لي 
بقيت هاربه عاشقه توارى
عايزه تبعدي قوليها أمامي
اسلوبك اصبح هلامي
وانا حائر وحيرتي معاكى عنواني

سؤالى حائر فى صدري
وعشقك عندي 
لسه ساكن كيانى 
وسؤالى ليكِ
يا كل احلامي
يا ترى لسه فاكراني ؟
ولا خلاص اسكن وطن تاني

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.