أهم الاخبار

مجلة نداء الرؤح لفرسان الكلمات رئيسة مجلس الادارة الأستاذه نداء الرؤح )

الثلاثاء، 10 يوليو 2018

اسير الحب بقلم الشاعر ياسر عبد الحميد


اسير الحب
✍🏻✍🏻✍🏻

سألت عن الحب الأسير
قالولي ,, من طرف واحد
لاقيت في قلبي ,, حب كبير
و ما لاقيت غير حبيب واحد
اغني معاه ,, نقول الله ,, و نتبسم
و نفهم بعض من نظرة ,, 
و حتي بغير ما نتكلم
انادي عليه ,, يجاوبني الندا بحاضر
و مها زعلنا يوم من بعض
بنعمل للقلوب خاطر
و نتعاتب ,, مع الاوقات بنتكلم
و نتصاحب ,, مع الضكة اللي بتسلم
و لو مرة بعدنا ,, من جوانا ,, نتألم
اخدنا الوعد ,, نتصالح ,,
لجل الدنيا تصفلنا
و صونا العهد ,, في الصالح ,, 
ب فرحة جميلة ف عيونا
و قلتلها ,, انا ابوكي ,, انا اخوكي
انا صديقك ,, انا طريقك
انا الدنيا اللي باقيالك
بحبك ,, من زمان ,, ايوه ,, بقولهالك
و قالتلي ,, بحبك و انت اكيد عارف
بشوف فيك ,, القمر ,, ساطع
و بتطنني تنهيدتك ,, ما ,,انا حبيبتك
انا حضنك ,, انا بيتك ,, انا وطنك
انا اللي الشمس ,, لو ساطعة
يكفيني ,, حنان ,, ضلك 
انا الكلمة ,, اللي ترضالك 
انا الضحكة ,, اللي تصفالك
انا الأنثي ,, اللي تحلالك
انا الدنيا اللي,, في بالك
لاقيتني بقول ,, بدون تفكير ,, انا حيبك
لو الدنيا بما فيها اصادي عيني ,, ما ليش غيرك
انا اختارتك من بين نساء الكون ,, انا نصيبك

✍🏻✍🏻✍🏻✍🏻✍🏻✍🏻✍🏻
بقلم الشاعر ✍🏻 ياسر عبد الحميد

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.